LEHIAKETAKO IRABAZLEAK
Argazkilari Amateurren Lehiaketa
Lehiaketako epaimahaia Rocío López argazkilariak eta Arabako Argazkilari Elkarteko koordinatzaileak, Rafael Gutiérrez fotokazetariak, eta Javier Berasaluce argazkilariak eta kontserbatzaileak osatu dute, eta erabaki dute:
- Lehen saria, 1.500 €koa, a Ania Lucero-ri ematea, "Esto no es un puticlub" lanagatik (Bar Satélite).
- Bigarren saria, 1.200 €koa, Saúl Vara‑rentzat da, "Somos. Estamos A pesar de la demencia" lanagatik (Café-Bar Goliat).
- Hirugarren saria, 800 €koa, Nagore Martínez de Aguirre-rentzat da, "Zona quirúrgica" lanagatik (Café bar Artemia).
- Laugarren saria, 600 €koa, David Guerrero‑rentzat da, "Teatro Paraíso" lanagatik (Falerina taberna).
- OHRRA: Bosgarren sariaren hasierako lana oinarrietara egokitzen ez zenez, hurrengo erreportajeak ordezkatu du.
Bosgarren saria, 500 €koa, Concha Pascual-rentzat da, "Polígono Industrial de Júndiz" lanagatik (Espacio de diseño Ideiatak).

Epaimahaia eta lehiaketa amateurraren antolaketa.
Ezkerretik eskuinera: Javier Berasaluce, Rocio López eta Rafa Gutiérrez.
Organizatzailea: Paco Valderrama.
LEHEN SARIAEsto no es un puticlub
Ania Luceroren proiektuak epaimahaiak edizio honetan aurkeztutako lanak baloratzeko orduan kontuan izan dituen ezaugarri guztiak biltzen ditu, hala nola, gaiaren aukeraketa bera, irudien estetika, lokalaren barruan argazkiak ikusgai jartzeko aukeratutako espazioa eta, batez ere, epaimahaikideek aintzat hartu dute proiektua gauzatzeko artista nola posizionatu den, kamera batekin “espazio publiko” deritzen horietan barneratuz, non, arauz, emakumeak kanpoan uzten diren, salbu eta bere gorputzarekin negozioa egin badaiteke.
BIGARREN SARIASomos. Estamos A pesar de la demencia
Kamera erabiltzeko moduak ez du ia eragozpenik eragiten prozesuan eta, horrela, Saúl Varak adineko pertsonen zaintzailearen lana ezagutzera gonbidatzen gaitu bere proiektuarekin. Prozedura fotografikoaren erabilera noblearen bitartez, haiekin eman zuen denbora jasotzen du, eta ederki antzematen da zer nolako gaitasuna duen haien bizitzetako istorioen hartzaile arretatsu izateko eta jasotakoa modu bizian erakusteko.
HIRUGARREN SARIAZona quirúrgica
Gehienok ohituta gaude ospitale‑giroko lanarekin lotutako irudiak ikustera, bai komunikabideetan, bai gizarte gaiei buruzko erreportajeetan. Nagorek oso modu atseginean harritzen gaitu, lehen pertsonan kontatzen baitigu nola bizitzen den hori guztia barrutik, teknika oso zehatz eta bikaina baliatuz, eta kirurgia arloko profesional baten eskuetan kamera bat jarriz.
LAUGARREN SARIATeatro paraíso
Esplorazio dokumental zoragarri bat geografia apetatsu baten inguruan —Zadorra ibaiak Gasteiztik igarotzean zeharkatzen duen lautadaren inguruan—, besteak beste, Alec Soth argazkilari handiaren kutsuarekin. Egilearen beraren hitzetan, “aisiari eta tragediari” buruzkoa da, eta “errealitatearen ibilbide leuna apurtzen duten gorabehera ñimiño horiei buruzkoa, segundo batzuetan errealitatearen alderdirik basatiena erakusten baitigute”.
BOSGARREN SARIAPolígono Industrial de Júndiz
Jundizko Industrialdean zehar egindako ibilbide bisualak, estetikaren eta konposizioaren zentzu lortuaren bidez, testigantza grafiko egokia osatzen du, eta, aldi berean, industria-arkitekturaren tentsioaren eta hura inguratzen duen nekazaritza-paisaiaren inguruko hausnarketa iradokitzailea.
Egilea | Erakusketaren izenburua | Lekua | Helbidea | |
---|---|---|---|---|
LEHEN SARIA | Ania Lucero Ibisate | Esto no es un puticlub | Bar Satélite | Badaya 3 |
BIGARREN SARIA | Saúl Vara Martínez | Somos. Estamos A pesar de la demencia | Café-Bar Goliat | Avda. Gasteiz 89 |
HIRUGARREN SARIA | Nagore Martínez de Aguirre Barcina | Zona quirúrgica | Café bar Artemia | Labastida 34 |
LAUGARREN SARIA | David Guerrero Díez | Teatro Paraíso | Falerina taberna | Fray Zacarías Martínez 2 |
BOSGARREN SARIA | Concha Pascual Romero | Polígono Industrial de Júndiz | Espacio de diseño Ideiatak | Zapatari 96, behea |